📧 El phishing i l'smishing (rebre un missatge fraudulent per correu electrònic o per SMS, respectivament) són dues de les modalitats d'estafa més habituals en la qual es fan passar per una entitat coneguda (empresa de missatgeria o banc) amb l'objectiu de fer-se amb informació confidencial de la víctima com ara contrasenyes o dades bancàries.
🔍 Per evitar caure en aquestes estafes és important aprendre a diferenciar un missatge real del banc o de l'empresa de missatgeria d'un que no ho és.
⚠️ Segons podem llegir en un article publicat a La Vanguardia, el primer que cal fer és fixar-se en el remitent. Si és el nom oficial de l'entitat, sense errades ni números, pot ser real. Si pel contrari és una paraula diferent, mal escrita o que incorpora dígits, sospiteu.
👀 Si el missatge ens arriba per correu electrònic, comproveu la qualitat del missatge. Si és massa simple o no està clar, probablement sigui fals. Vigileu també si conté faltes d'ortografia o errades a l'hora d'escriure.
💳 Un darrer element a tenir en compte... si us demanen dades personals com ara contrasenyes, telèfon o número de la targeta, definitivament és un frau. Tampoc descarregueu arxius adjunts ni cliqueu en enllaços.
➡️ Amplieu la informació en el següent article: