💸 El Banc Cetelem ha estat sancionat amb 250.000€ de multa per haver cobrat durant mesos uns rebuts a una persona de forma errònia. L'entitat finalment ha abonat 150.000€ en acollir-se a les dues reduccions proposades per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD): pagar de forma voluntària i reconèixer els fets.
❌ Tot va començar el tercer trimestre del 2022, quan Banc Cetelem va carregar a un ciutadà, amb qui no tenia cap relació contractual, fins a 8 rebuts bancaris relacionats amb el préstec d'una persona desconeguda. Va presentar una queixa a l'entitat financera, demanant la supressió de les seves dades, i l'import li va ser retornat.
⚠️ Però un any més tard la situació es va tornar a repetir, i li van cobrar rebuts de la mateixa persona als mesos de setembre i octubre del 2023. El ciutadà va presentar el seu cas a l'AEPD aportant com a prova els rebuts, les reclamacions efectuades al banc i les respectives respostes, i una denúncia policial.
🔹 El banc va manifestar que el compte corrent era el que estava associat al contracte, i que l'havien esborrat de la seva base de dades, però que en vendre el deute a una altra empresa, el compte corrent seguia apareixent de forma errònia. L'AEPD considera que Banc Cetelem va incorporar el compte corrent del denunciant al contracte sense haver-ne assegurat la titularitat, així que va tractar informació personal sense licitud.
👉 Podeu llegir més sobre aquest cas clicant en el següent enllaç: Banc Cetelem