⚖️ El Jutjat de Primera Instància número 7 de Las Palmas de Gran Canaria ha condemnat un banc a indemnitzar una dona que va perdre tots els seus estalvis en ser víctima d'una ciberestafa per 'phishing', en la qual els ciberdelinqüents es van fer passar per l'entitat financera.
💸 El banc es va defensar assenyalant que la responsable d'haver caigut en el parany era la seva clienta, però la sentència estableix que existeix responsabilitat patrimonial per part del banc ja que és aquest "qui ha d'augmentar les mesures de seguretat específiques, i no només informatives, a l'alçada dels mitjans de pagament que ofereix".
📨 Els fets van tenir lloc l'estiu del 2023 quan la víctima va rebre un SMS (canal habitual de comunicació amb el banc) en el qual se l'avisava d'una alerta de seguretat amb la seva tarjeta i li facilitaven un enllaç per resoldre-ho. En accionar el link amb el mòbil va arribar a una pàgina web que simulava ser la del banc, on va introduir la seva clau i la contrasenya, sense poder-hi accedir.
📞 L'endemà va rebre una trucada telefònica d'una persona que es va presentar com a treballador del banc i que coneixia totes les dades personals de la víctima. Li va informar que s'havia produït una situació de greu risc de seguretat informàtica i que havia de transferir tots els seus diners a un nou compte, amb un IBAN que li van enviar pel fil de l'SMS amb l'entitat financera. La dona va fer dues transferències de 1.152€ i 3.750€ al compte indicat, i va perdre l'accés als diners. Davant d'això va presentar una denúncia a la Policia.
👉 En el següent enllaç podeu llegir la notícia publicada pel diari Deia: Condemna a un banc