🕘 El Ministeri de Treball vol aprovar un nou registre de les hores treballades per fer-lo menys manipulable i perquè Inspecció de Treball hi pugui accedir-hi. Aquest registre, que és obligatori a totes les empreses des del 2019, s'haurà de fer a partir d'ara de manera electrònica (mitjançant un programa informàtic, una aplicació, una web o una targeta amb tecnologia RFID o un QR), i queda prohibit utilitzar dades biomètriques com ara l'emprempta dactilar o el rostre.
✅ Segons publica 3CatInfo a la seva pàgina web, el ministeri busca un sistema de registre de jornada "realment eficaç", que estigui guiat pels principis d'"objectivitat, fiabilitat i accessibilitat". El treballador haurà de precisar si són hores de feina efectiva o de disponibilitat, i també si són hores ordinàries o extraordinàries.
📧 El Ministeri també vol aprovar mesures per garantir l'anomenat dret a la desconnexió digital dels treballadors, és a dir, no haver de respondre trucades o correus electrònics relacionades amb la feina fora de les hores de treball efectiu.
📅 En aquests dos casos, el Ministeri de Treball ha obert una consulta pública sobre aquestes noves regulacions que estarà oberta fins al 26 de setembre.
➡️ Voleu saber-ne més? Cliqueu en el següent enllaç: Control horari a la feina